Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh sluchadla v prostředí LabVIEW
Macíček, Ondřej ; Tannenberg, Milan (oponent) ; Sekora, Jiří (vedoucí práce)
Práce obsahuje blokové schéma sluchadla pro podporu sluchu, anatomický popis sluchového orgánu člověka a fyzikální popis některých vybraných veličin, týkajících se zvuku a sluchu. Jsou rozebrány vyšetřovací metody pro určení stupně poškození sluchu a několik typů algoritmů pro kompenzaci degenerace či poruchy sluchu. Dále je vytvořen interaktivní program sluchadla, který má implementovány různé rovnice pro ekvalizaci zvuku.
Návrh digitálního sluchadla
Svoboda, Adam ; Janoušek, Oto (oponent) ; Kolářová, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá fyziologií sluchového ústrojí a vadami, které způsobují dočasnou nebo úplnou hluchotu. K tomu byl v prostředí Matlab vytvořen program, který umožňuje úpravu řečového signálu za účelem simulace sluchové vady a následné vícekanálové zesilování, prezentující funkci digitálního sluchadla. Dále se zabývá rozdělením naslouchacích zařízení podle materiálového a programového vybavení a je zde rozebráno několik moderních systémů od firmy Siemens a funkcí, které sluchadla mohou obsahovat.
Nf zesilovač pro indukční smyčku
Flek, Petr ; Šteffan, Pavel (oponent) ; Kledrowetz, Vilém (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo zaměřit se na problematiku a realizaci indukční smyčky pro drážní vozidla, navrhnout a sestrojit funkční vzorek elektroniky zesilovače, který splňuje všechny požadované nároky. Práce zahrnuje podrobné informace o celkovém systému indukční smyčky týkající se jejího návrhu, umístění a výkonu. Druhá část práce pojednává o návrhu zesilovače, jeho realizaci a měřených parametrů pro splnění daných nároků.
Nf zesilovač pro indukční smyčku
Flek, Petr ; Šteffan, Pavel (oponent) ; Kledrowetz, Vilém (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo zaměřit se na problematiku a realizaci indukční smyčky pro drážní vozidla, navrhnout a sestrojit funkční vzorek elektroniky zesilovače, který splňuje všechny požadované nároky. Práce zahrnuje podrobné informace o celkovém systému indukční smyčky týkající se jejího návrhu, umístění a výkonu. Druhá část práce pojednává o návrhu zesilovače, jeho realizaci a měřených parametrů pro splnění daných nároků.
Komentovaný překlad: Lukas oder: Unser Weg zum CI, Kessler, A., Schulz- Kirchner Verlang GmbH, Indstein 2000
Petrdlíková, Jana ; Žárská, Monika (vedoucí práce) ; Maroszová, Jana (oponent)
Cílem této práce je přeložit část knihy Lukas, oder unser Weg zum CI z německého originálu do češtiny, provést překladatelskou analýzu a vytvořit komentář k překladu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: vlastního překladu a komentáře k překladu. Druhá část práce se dále dělí na překladatelskou analýzu, provedenou podle modelu Christiane Nordové a nástin překladatelských problémů a posunů.
Návrh digitálního sluchadla
Svoboda, Adam ; Janoušek, Oto (oponent) ; Kolářová, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá fyziologií sluchového ústrojí a vadami, které způsobují dočasnou nebo úplnou hluchotu. K tomu byl v prostředí Matlab vytvořen program, který umožňuje úpravu řečového signálu za účelem simulace sluchové vady a následné vícekanálové zesilování, prezentující funkci digitálního sluchadla. Dále se zabývá rozdělením naslouchacích zařízení podle materiálového a programového vybavení a je zde rozebráno několik moderních systémů od firmy Siemens a funkcí, které sluchadla mohou obsahovat.
Návrh sluchadla v prostředí LabVIEW
Macíček, Ondřej ; Tannenberg, Milan (oponent) ; Sekora, Jiří (vedoucí práce)
Práce obsahuje blokové schéma sluchadla pro podporu sluchu, anatomický popis sluchového orgánu člověka a fyzikální popis některých vybraných veličin, týkajících se zvuku a sluchu. Jsou rozebrány vyšetřovací metody pro určení stupně poškození sluchu a několik typů algoritmů pro kompenzaci degenerace či poruchy sluchu. Dále je vytvořen interaktivní program sluchadla, který má implementovány různé rovnice pro ekvalizaci zvuku.
Připravenost nemocnic na přijetí surdopedického dětského pacienta
TENKLOVÁ, Monika
Sluch je pro člověka nejcitlivějším smyslem. Společně se zrakem slouží jako prostředek komunikace a sociální interakce. U dětí, které mají vrozenou vadu sluchu, nedochází k vytvoření předpokladů pro rozvoj řeči. Naopak osoby trpící získanou vadou sluchovou až po rozvoji řeči, nácviku čtení a psaní, tak přijímají informace písemnou formou a také jsou schopni správné a srozumitelné odpovědi. Teoretická část práce se zabývá sluchovými vadami a jejich poruchami. Zmiňuje se o sluchově znevýhodněných dětech a o vzdělávání sester. Pro bakalářskou práci byly stanoveny dva cíle a to zjistit, zda jsou sestry pracující v nemocnici na dětském oddělení připraveny na péči o surdopedického pacienta a zjistit úroveň vybavenosti nemocnic pro péči o surdopedického pacienta. Výzkumná část práce byla zpracována formou kvalitativního šetření prováděného se sestrami na dětském oddělení, metodou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor byl veden s deseti sestrami, ze třech různých nemocnic, dvě nemocnice byly z Jihočeského kraje a jedna ze Středočeského kraje. První část šetření se zabývala kvalifikačním vzděláváním, celoživotním vzděláváním a možnostmi vzdělávání sester v surdopedii. Dále nás zajímala zkušenost sester s hospitalizací sluchově znevýhodněných dětí na dětském oddělení. V další části šetření jsme se zaměřili na surdopedické pomůcky a moderní technologie, které by mohly zjednodušit péči o děti se sluchovým znevýhodněním. Zajímala nás také možnost spolupráce nemocnic se speciálními pedagogy. Poslední část výzkumného šetření je zaměřená na ošetřovatelskou péči o pacienta s poruchou sluchu. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že se děti s poruchou sluchu vyskytují na dětských odděleních, ale sestry se s nimi nejsou schopny dorozumět pomocí znakového jazyka. Na oddělení mají zkušenosti s hospitalizací těchto dětí, ale i přesto pro ně nemají surdopedické pomůcky, nejsou pro ně k dispozici ani moderní technologie. Sestry na dětských odděleních nejsou informované o možnostech využívání speciálních pedagogů. Nesetkaly se s dětmi používajícími naslouchátko, neznají kochleární implantáty, ale i přesto se domnívají, že jejich uživatelé nevyžadují specifickou péči. Tyto poznatky budou publikovány v odborném časopise pro sestry.
Odborné sociální poradenství v oblasti sluchového postižení jako nástroj ke zlepšení sociálního fungování
ENTLICHEROVÁ, Ivana
V práci vysvětluji základní pojmy v oblasti sluchového postižení. Co je pro osoby se sluchovým postižením odborné sociální poradenství a sociální fungování. Rozděluji osoby se sluchovým postižením podle ztráty sluchu. Popisuji a rozděluji kompenzační pomůcky pro tuto cílovou skupinu: komunikační bariéry (sluchadla, osobní zesilovače, zesílené telefony), dále pak informační bariéry (indukční smyčky, bezdrátová sluchátka a náhlavní sluchátka pro poslech rádia a TV) a nakonec bariéry týkající se styku s vnějším prostředím (signalizace bytového zvonku, signalizace času nebo jiných dějů). Vzhledem k rozsáhlosti této problematiky se převážně věnuji komunikační bariéře, která je z hlediska sociálního vyloučení zásadní. Na tuto komunikační bariéru navazují další výše jmenované oblasti. Zabývám se kvalitativním výzkumem, používám metodu "prostý náhodný výběr" a techniku polořízeného rozhovoru. Výzkum probíhal v Poradenském centru pro sluchově postižené v Táboře. Cílem je zjistit, jaká je skutečná pomoc lidem (uživatelům Centra) v jejich sociálním fungování a dále zjišťuji spokojenost těchto uživatelů se službami tohoto Centra. Na závěr je provedeno zhodnocení získaných údajů.
Komunikace sluchově postižených v rámci vzdělávacího procesu
TRMALOVÁ, Hana
Práce se zabývá sluchově postiženými dětmi v rámci vzdělávacího procesu. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První, teoretická část, popisuje druhy, úrovně diagnózu, zdravotní pomůcky, způsoby komunikace a vzdělávání sluchově postižených lidí. Druhá, praktická část, byla zpracována na základě výzkumu ve speciální škole, kde byl učitelům podán dotazník. Cílem průzkumu bylo zjistit nejčastější formu komunikace dětí se sluchovým postižením a způsob jakým se tyto dětí učí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.